Sunday 21 April 2013

Grab your spatula ladies !

Assalammualaikum .

haaaiiii . . . err. makaiii . *rolling eyes*
ini blog kee rumah berhantu nie .

so,
have been busy . sangaaaaat busy masa exam , tak terjejak langsung nak update blog.
now dah balik cuti sem , wehooo \^^/ . tapi , tetap busy jugak .
well, have to take care of my husband , my kids, hikhik *ketawa kuda*
kejadah apa aku dah ada husband ?

so, parents aku pergi indon lima hari, takkan aku nak duduk diam goyang bontot jee ?
sebagai anak dara yang comel molek serta solehah *aamiin* harus lah aku jalankan tanggungjawab menguruskan rumah .
so tak perlu you gays nak tanya aku ,
" Dah dating ? "
" Wayang cerita apa best ? " 
cerita nya memang tak lah aku nak jawab ! krik krik jee bunyi . aku duduk bawah bumbung rumah jee weh. keluar ? ada ada . pergi pasar bersosial dengan ikan dan ayam dan sayur . hahah.
setakat nie aktiviti aku yg paling seronok lah yaitu  MASAK . yes MASAK . hahah. apa ? ingat aku tak boleh masak kee ? hell-o , tengok kaki lah .
MASAK nie sangat mudah sebenarnya yaa anak anak .

on laptop - connect berukband - type "resepi blablabla" - hit enter - tadaaa !

hahah. aku tak tengok resepi memang hancus lah. ayam goreng pun boleh jadi jetupat palas agaknya . hahah. apak over .

hari nie sempena birthday adik aku , aku buat lah something special sikit .


tadaaa ! yumm yumm :3
agar-agar buah laici + buah naga . lepastuh ayam bakar dengan peraman lemon and rempah ratus , dibakar dengan bell pepper berwarna warni . hikhik :p

mungkin girls nowadays ramai yang tak pandai masak lagi. but boys, jangan lah hina diorang, ehh kami. heheh. aku pun bukan reti sangat pun.
masak nie perlukan skills. skills boleh dikorek-korek. belajar sekejap jee dah pandai .

pernah dengar tak seekor tikus berkata ?
Anyone can cook . "
So, girls , boleh lah start belajar masak from now on, and dah terror moh kite tunjuk belang kita kat those boys yg bajet bagus ! :p hahah

opps opps opps my boy dah seru-seru rindu tuh :3 gotta go .

tup .

No comments:

Post a Comment