Sunday 22 September 2013

19 th .

Assalammualaikum w.b.t .

Hai jiran , you stalk i lagi ke ?
heheh . Berlumut haa blog . Ber jaman jaman tak update .

Yeay me ! Dah masuk 19 tahun ! Which this is the last belasan belasan tahun lah kan ? Lepas nie masuk puluhan dah omakau tua dah woy . Mak , dah masuk hukum harus kahwin nie . Bukan kah digalakkan kahwin muda , emak emak sekalian ? heheh . Mau kena hambat dengan selipar fipper mak aku nie kang .
" oooooo menggatal ko ! " - mak
" langkah bendul jauh ni . akak nak ferrari sebijik bla bla bla " - kakak
 Dah boleh hidu ayat-ayat yang bakal di campakkan ke aku kalau sua kan idea nak kahwin . hahah . Apa cerita kahwin pulop . choyyyy .

Actually , this is the story about the best birthday ever . Really heartbreaking at first . Tapi , ending dia yang aku nak khabar ke kau orang .
Malam menjelang birthday aku yaitu 20 sept. 2013 tersebut ada malam Majlis Penutup Koku err Kokorikulum eh tak tak. Kokurikulum haaa . Majlis Penutup Koko lah kan . Malam tuh aku kena buat persembahan pembukaan .
mu rase debo dak tengok aku ?

With Cikgu Joe . The best teacher ! Kerja dia troll orang hahah

Main lah tung tang tung tang lagu " Timang Burung " . Eksaited dia kemain . Maklum lah first time main Gamelan depan jutaan penonton . Kayy tuh tipu . Beberapa ratus orang jee aku rasa . Tapi yg tak best tuh kejap gilos main . Cis betul VIP sekalian ingat jalan lama rupe rupe nye kejap jee .

Cerita balik tabir , sebenarnya aku masa tuh tengah gaduh gaduh tak molek dengan si Ziqah  nye . Lepas tuh gaduh gaduh bajet bajet manja dengan si Yun anak cik Zamani nye lah . Dah lah emosional tak stabil . Esok pagi test tak study apa lagi . Adoyy amma appa STRESS ! Dah macam-macam drama jadi malam tuh sampai nangis terduduk dalam shower bagai mengenangkan nasib ,
" WAAAAIIII AAAAAA ?! Esok besday gua . Semua palat palat apa macam *soksek soksek soksek untuk beberapa minit seterusnya* " haa nie aku acah acah jee padahal sobsob jee dalam shower tuh .

Lepastuh study lah sikit sikit kan pastuh tidoo . Tak larat dah pening dia kemain . Tambah sakit hati lagi pulak si Oyen haa serang serang aku masa tidoo . Rasa macam nak suap penampa lima nam bijik jugak lah kan tapi tengok kecomelan dia yang mencerminkan kecomelan aku aku keluarkan jee dia dari bilik . Pandai kamu lah tidoo memana Oyen ! Geram tau geram tahap garam ! Sepanjang malam tuh aku off phone . Ehh buat airplane mode . Off lah tuh kan . Bangang apa lah aku off phone malam birthday . Dah padan muka orang yang semangat nak call aku nak nyanyi nyanyi wish ler konon tapi aku tidoo dulu dah .

Esok pagi tuh, genap 21 sept.2013 , dok elok fuh fuh tudung bersiap nak pegi test tetiba Ziqah whatsapp " Aku jalan kaki " . Lagi berdouble triple quadraple sedih nye . Mesti ke nak jauhkan diri ? Aku dah lah rasa nak tumbang pening kepala . Pergi lah test tuh pap pap pap siap, hantar, balik . Memang kejap sangat aku dalam dewan tuh . Tak larat sangat dah . Menahan sakit otak , sakit mata , sakit hati . Singgah kedai runcit grab susu cekelat dengan corntos chilli cheese , pap letak kaunter . Ehh nampak pulak kuaci teringat hari tuh dah bedal kuaci roommate . Amek kuaci sebungkus besar pap . Bayar semua . Balik . Sampai bilik tuh telan pontalon dengan panadol dua bijik , bagi yang tiada kegemaran nak google pontalon tuh apa, dia sejenis ubat tahan sakit yee anak-anak . Tapi tetap juga tak boleh lelap mata . Aku bagi Oyen minum susu cekelat Dutch Lady suka betul dia . Aku rasa macam aku dah lari tajuk . Kan ?

Nak di pendekkan cerita tengah hari tuh jumpa Adib kat Anjung Siswa aka Mushroom . Adib memberi kata-kata semangat penuh waja . Baru semangat nak tengok Yun practise dance untuk performance dinner diorang tapi Yun tak pegi . Tapi , apa kan daya dia tak menge-reply aku langsung sepatah haram jadah ! Sedih nie . Yun , you tengah baca nie kan ?! Sedih tau tak ?! Baru nak ajak lunch sama . Dia wish pun idok ! Babeng sungguh makin sedih aku . Aku pegi lah KFC makan ayam sensorang sambil kira kereta lalu lalang kat jalan sambil lap lap air mata . Birthday paling lonely . Paling sedih tuh ada pulak budak kecik dok meja sebelah masa aku bukak kotak kek Fairy aku keluarkan slice of Red Velvet tuh dia cakap " Ayah ada bedday " . Lagi aku nangis . Yes adik it's my birthday .
Siap makan aku balik bilik . Layan 4 movies sambil terbaring lesu . Sambil-sambil menggodek wishes kat FB and twitter . Ada lah buat gelak sikit . Still masih down time tuh .

Petang sikit tuh baru lah aku mingle mingle balik dengan Yun . Sorry here sorry there , moochy moochy sikit lepastuh okayy dah lah ihiks :)

Malam tuh dinner-date dengan Nazatul Amira . Dia belanja kite chicky chop =3 hihih .

onyet kata aku snap picture dia tak lawa =3= *duckface*

 Siap bagi hadiah . Rasa nak nangis terharu . Nangis jee kerja kau nie ain choyy . Have fun sangat sharing stories dengan my sister nie . Thanks Onyet for making my day umph umph gitu ! :D I love you too to the moon and back !

Then balik hantar Onyet tuh pegi lepak bilik Kechik kejap . Nak tunggu boypreng memasing settle dinner . Nak jumpa kejap katanya . Maka pergi lah kami ke Mushroom . M's dan N's bertemu . Aku dan ? ehh . Tanya lagi siapa . Paham paham lah . hihih *facepalm* :p Terkejut bak hang tengok dia ! Mata tuh . Mata tuh ber eye liner ! hee . Make-up ke bang ? Terpempan aku . Lain beno mata dia haa . Dah . Apa cerita part angau kat sini . And he said sorry . I couldn't say any word . Lots of awkward smiles actually . :') Plus still terpempan dengan mata tuh . heheh . Kami terpaksa melarikan diri awal kerana , eh jap tak lah awal sangat . Nak pukul 12 dah time tuh . hahahahahahah kay tak lawak . Cuak doh pakcik PB ronde ronde buat muka tak comel -_- Dengki betul !

Balik bilik tuh lah kan . Bukak hadiah Naza bagi . auwwwww :D cantik sangat !


Time nak tukar baju aku bukak lah almari . Bab bab babbbbb . Belon berterabur ke aku . Ya Allah ! Penuh belon satu almari !

" Ummiiiiiiiiiiiiiiii ! Siapa buat nie ?!!! " -me
" Mana aku taau *pokerface* " - ummi the naughtiest roommate !
" Tipu ! Selalu menda menda macam nie kau tau siapa . Ummiiii kerja siapa nie ." 
Aku tengok ada gift box kecik . Aku baca kad dalam tuh tulis ' .... from Ummi '
"Ummiiiiiiii ! Kerja kaaaaauuu ! aaaaaaaaa comel nyaaaaa . kau beli sungguh natang nie ?!!! "

Umi gelak sakan . " Happy Birthday Ain ! " Udah nye dia nyanyi untuk aku . Ya Allah another big surprise  noks . hahah . Sebab aku pernah gurau dengan dia masa dulu keluar sama . Aku cakap " Umi aku nak minions nie bedday aku . " hahah . Ummi ummi :')

Lepastuh baca pulak wechat dari Yun .
" I'm sorry . Maybe I tak dapat jadi  orang first yg wish you . I hope i jadi org yg paling last lah wish you . Hihih "
And he already planned it . Dia nak buat aku mental . Tapi dia yg mental koyak sendiri . hahah . Dia nak buat macam taktau birthday aku rupanya . Choyy . Eventhough he gives the simplest gift yet he's the greatest gift i got :')

What do I expect ? I thought it is my most worst horrible birthday . Tapi tak :')
" Sabar lah Ain . Maybe the end of the day kau akan rasa hari yg paling best . " - Adib .
He was right ! All of the pains and suffer before just drifted away ! :'D
Mak , i have the greatest gift . I have everyone here . I'm happy here :)

Mungkin aku tak nampak , tapi as Yun said , ada orang yg care pasal aku .
Yes , i have been wrong since early :'( Everyone being so nice to me . Ramai wish . Doa kan kesejahteraan aku . Ramai . Tapi aku terlalu melayan kesedihan sampai aku tak bersyukur dan tak nampak semua orang .

Btw even aku gaduh dengan Ziqah , dia sebenarnya the first yang wish :)
Babe , i'm really sorry . And thank you :')
Bukak laci ada natang nie teanjat boboy =B hihih 



THANKS EVERYONE :')

Thanks Rahim dan geng JPK Cengal 5 yg nyanyi untuk saya =3 *blushing*
Thanks Betanese , SMKB-rians .
Thanks member se- UiTM
Thanks to all of the wishers .

Thank you all for making me feel very special .
Thank you all for making this day incredible .
Thank you all for being by my side though from far .

" Life is too beautiful " 
 Never close your heart to those who always there around you although you don't see them .
Tup .

No comments:

Post a Comment